EN
Crea el teu compte
Accedeix
"La llibertat d'expressió i la lluita contra la censura són pròpies de països civilitzats. La resta és la barbàrie."
Jordi Bilbeny
NOTICIES »
Data de publicació: 01-05-2010  6598

Cristòfor Colom era català, segons un documental que es pot veure als Cinemes Verdi

Actualitzat a les 10:18 h 09/11/2006

Cristòfor Colom era de Barcelona, no va simpatitzar mai amb els Reis Catòlics i les tres caravel·les van salpar cap a Amèrica des de Pals, a l'Empordà. Aquestes són algunes de les coses que s'expliquen en la pel·lícula "L'apropiació del descobriment d'Amèrica". És una pel·lícula dirigida per David Grau, que ha recollit la investigació que sobre el descobriment ha fet Jordi Bilbeny.

D'"historicidi", ho qualifica Carme Sansa, l'actriu que pregunta, investiga i remou la història tantes vegades explicada de la conquesta d'Amèrica per Cristòfor Colom. Avalat per les investigacions del filòleg Jordi Bilbeny, David Grau porta al cinema aquesta "teoria de la conspiració", que afegeix encara més polèmica a l'entorn del popular personatge.

El documental descobreix l'origen barceloní de Colom i el seu perfil ideològic, gens pròxim als Reis Catòlics. No és estrany, doncs, coincidir amb la tesi dels que diuen que la història oficial va ser reconstruïda i adaptada a les necessitats del poder. D'aquesta manera, les tres caravel·les no van sortir, en realitat, de Palos de Moguer, sinó de Pals, i els populars germans Pinzones, es deien Pinsons i eren originaris de l'Empordà.

En la presentació del film, l'historiador Jordi Bilbeny acompanyava el director. Els seus llibres van ser l'origen d'aquest documental, que, des dels Cinemes Verdi Park, capgira totes les lliçons d'història apreses i la majoria de llibres publicats.




Descarregar PDF de l'article

    Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
      EDITORIAL
    L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
    41792
    24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya24è Simposi sobre la història censurada de Catalunya
    Llista de reproducció de tots els videus del 23è SimposiLlista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
    SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
    Subscriviu-vos al nostre butlletí
    Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
    Tots els estudiosos reconeixen que tota la cartografia mediterrània fins al segle XVI era feta per cosmògrafs...[+]
    Com és que al primer llibre d'Erasme en castellà hi ha un escut amb les armes reials catalanes i...[+]
    Si comparem les portades de les dues primeres edicions del Quixot de 1605, ens adonem tot seguit que en una...[+]
    Que els catalans van ser els descobridors d'Amèrica ho tenim molt clar a l'INH. Tant, que sempre estem esperant...[+]