Crea el teu compte
Accedeix
"Si no som capaços de qüestionar aquells que ens diuen que tal cosa és veritat, estem a mercè de qualsevol xerraire, polític o religiós"
Carl Sagan
NOTICIES » 02-11-2012
4983

L'independentisme sicilià recupera la bandera amb els quatre pals

La va dissenyar el Moviment Independentista Sicilià (MIS), fundat el 1943

Els independentistes sicilians, encara extraparlamentaris, tornen a treure al carrer les banderes basades en els quatre pals. És una bandera que va dissenyar el Moviment Independentista Sicilià (MIS) en un primer període d'activitat, entre el 1943 i el 1947, i que va recuperar quan va renéixer, el 2004.

El Regne de Sicília va formar part dels estats de la Nació catalana entre el 1282 i el 1714. Per aquesta raó el MIS, que va néixer com a reacció a l'ocupació aliada de l'illa el 1943, va adoptar els quatre pals a l'hora de dissenyar la bandera independentista.

La bandera actual de Sicília és formada per dos triangles, groc i vermell, que representen les ciutats de Palerm i de Corleone. Al mig hi ha tres cames flexionades, que simbolitzen la forma de l'illa, i al
centre hi ha la cara de la Medusa mitològica amb ales i tres espigues de blat, signe de prosperitat i de fertilitat. Les tres cames i la Medusa són a la bandera independentista, sobre un requadre blau a l'angle superior esquerre de els quatre pals.

font: http://www.vilaweb.cat/noticia/4051281/20121030/lindependentisme-sicilia-recupera-bandera-quatre-barres.html




versió per imprimir

  1. Jon(Que os follen)
    17-01-2013 19:58

    _KMS_WEB_BLOG_INAPROPIATE_COMMENT Feu clic aqui per mostrar-lo

  2. JBR
    22-11-2012 18:55

    Per a mostra, la teva Pep, que deixes ben clar el teu despreci cap a Catalunya. Si segueixes per aquest camí de l'odi no aniràs bé. Entenc que et costi assumir la realitat que anem descobrint. Tard o d'hora hauràs de canviar el teu esquema mental. No podeu seguir així, negant-nos sempre.

  3. super
    22-11-2012 02:08

    PEP: creo que Eliot Ness era extremeño, prueba de ello es que con un puñado de hombres (Los intocables) se cargó a todo un imperio mafioso, emulando la gesta de Hernán Cortés... Nació en El Gordo (Cáceres), y cuando fué a América fundó Chicago en honor a su pueblo (Chicago=grande=gordo). Se fué a América precisamente a luchar contra el espíritu catalan ya que como todo el mundo sabe Al Capone venia del sur de Nápoles (Corona de Aragón). También se dice que un tal Juan Carlos Rodríguez Ibarra es descendiente suyo heredando esa noble causa de la lucha contra "el espíritu catalán)... Igual usted tiene algun tipo de parentesco con ellos ya que parece compartir su lucha... Vamos que igual es un INTOCABLE y ni se ha enterao... En fí, que hi farem

  4. PEP
    21-11-2012 21:42

    _KMS_WEB_BLOG_INAPROPIATE_COMMENT Feu clic aqui per mostrar-lo

Els comentaris per aquest article ja estan tancats.
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
38191
Llista de reproducció de tots els videus del 23è Simposi
11a UNH - Presentació de la universitat
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Article publicat per en Joan Pons Ribot al núm. 102 de la revista arenyenca "La Rierada", del 9 d'octubre del...[+]
Recuperem aquest article d'En Jordi Bilbeny, aparegut al 1994, que identifica com a "llegua catalana" la "llegua...[+]
Va tenir alguna cosa a veure En Narcís Monturiol i el seu submarí Ictineu amb el projecte literari de Jules...[+]
L'obra d'En Servent està condicionada per la censura i pel control ideològic? O és només una distracció...[+]