Crea el teu compte
Accedeix
"Espanya té un problema amb la veritat."
Carles Puigdemont

Portada


El primer dibuix conegut de Miquel Àngel, geni del Renaixement, s’inspirà en un altre idèntic que romangué a València des de 1506.

Fa uns pocs anys, en 2019, l’exdirector de les Galeries Nacionals d’Escòcia, Sir Timothy Clifford (1946), anuncià el descobriment de la primera obra atribuïda a un encara adolescent Michelangelo Buonarroti (1475-1564), un dibuix anomenat “L’home sentat”, executat probablement quan el geni italià comptava amb uns quinze anys. El dibuix sobre paper en qüestió, rebatejat després com “L’estudi de Júpiter” (220×153 mm) [vegeu la imatge de dalt a la dreta] i adquirit a França en 1989 com anònim per un col·leccionista britànic desconegut, va inspirar-se en una...

»

224

Articles i notícies recents


El més preocupant és com això afecta l'autoestima dels territoris amb menys recursos digitals en obert, com el cas del valencià.


»

228

Anunciem el programa del nou Cicle de Primavera 2026 de Conferències sobre la manipulació de la història catalana.


»

379

Na Natàlia Barenys ens exposa que, des del 1r quart del segle XVII, Don Quixot –i no pas Don Quixote– es llegeix als Estats Units d’Amèrica i com, entre els seus lectors predilectes, hi ha En John Adams i En Thomas Jefferson.


»

398

»

649

Llibres recentment publicats


PUBLICACIONS » 26-01-2026

Univers Bilbeny

El darrer llibre d’en Jordi Bilbeny, un recull dels millors articles, escrits, reflexions, parlaments i xerrades de l’autor especialitzat en historiografia catalana.


»

1261

Una invitació a redescobrir la figura de Sant Francesc. Un llibre revelador sobre la relació de Sant Francesc amb el catarisme, Provença, Catalunya i la llengua catalana


»

6133

Més articles...


  AGENDA
Vols que organitzem una activitat al teu municipi?
Fes clic aquí per veure les ofertes disponibles.
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Si Miguel de Cervantes es deia verament Miguel, com és que en un gran tou d'obres d'arreu del món apareix...[+]
Va poder viure 92 anys En Cristòfor Colom? Va poder creuar l’Atlàntic en el seu primer viatge als 78? Un marí...[+]
En un viatge a Malta, en Pere Alzina es va adonar de la gran quantitat de noms catalans encara vius a l'illa, tant...[+]
En aquest article, en Dídac Cabrera ens exposa que, a la quasi majoria de llengües, el llibre de Don Quixote es...[+]