EN
Crea el teu compte
Accedeix
"La història és una galeria de quadres en què hi ha pocs originals i moltes còpies."
Charles AIexis de Tocqueville

Articles



»

6292

La immigració occitana a Catalunya és un fenomen que ja existia abans de les guerres de religió. Quines han estat les causes d'aquest èxode tan important de la meitat sud de França vers la península ibèrica? En Francesc Vall-Llobera ens ho revela.


»

13520

»

5311

»

9161

»

8495

»

15378

»

5061

»

5919

»

6801

»

22806

José Luís Riera ens fa un recull de diferents parts de les investigacions que l'Institut Nova Història porta a terme amb el projecte de recerca sobre Cervantes/Servent.


»

28746

Quines conclusions podem extreure dels resultats de les proves sobre l'ADN dels Colom i els Colombo que es van fer amb tant de secret i poca repercussió mediàtica?


»

12338

Per què el catalanisme explica de dues maneres irreconciliables la destrucció de l’esplèndid Castell-Palau d'Arbeca dels Ducs de Cardona? Per què la historiografia catalana no explica que fou destruït, com tants d’altres castells, ciutats i palaus, a la Guerra de Successió i espoliats el seu impressionants arxius i mobiliari?


»

17803

Quines son les conclusions del professor José Antonio Lorente, de la Universitat de Granada, sobre l'estudi genètic de les suposades restes d'En Cristòfor Colom? En Lluís M. Mandado ens ho aclareix.


»

19738
ARTICLES » 01-05-2010

Recuperem els nostres músics


»

8069

»

8587
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
41968
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Si En Martin Behaim no va ser l’autor del primer globus terrestre occidental conservat, si no va ser un dels...[+]
En Cesc Garrido, conscient que En Lleonard estaria vinculat a la casa reial catalana de Nàpols, identifica "La...[+]
Si comparem les portades de les dues primeres edicions del Quixot de 1605, ens adonem tot seguit que en una...[+]
Una petita referència que en Joan Ventura troba en un llibre d'en Henry Kamen, li fa pensar que, efectivament,...[+]