Crea el teu compte
Accedeix
"Estar d'acord amb tres quartes parts de la gent és el primer requisit de la salut mental"
Oscar Wilde

Articles


Conferència d'en Jordi Bilbeny a la Universitat de Barcelona sobre la catalanitat de Miquel de Servent (o Miguel de Cervantes).


»

8390

»

7988

»

8095

L’estudi de la vertadera personalitat de Cristóbal Colon ha acabat mostrant una sèrie de dades biogràfiques del protagonista que encaixen d’una forma molt precisa amb la biografia d’un noble català de nom Joan Colom i Bertran, de la casa dels Colom de Barcelona, antiga nissaga catalana i amb un nombre considerable de personatges destacadíssims lligats a la història de la Catalunya dels segles XIV i XV.


»

10922
...
...
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
40592
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Fa uns mesos en Cesc Garrido ens feia saber que el terme anglès marines podia ser el mateix mot català mariners,...[+]
Si En Colom a Castella va ser considerat sempre estranger, això volia dir que mai no hi va tenir casa. El fiscal...[+]
Sabies que s’ha pogut documentar en almenys dues ocasions que En Cristòfor Colom va escriure una carta en...[+]
Prop de 30.000 manifestants occitans han recorregut els carrers de Carcassona. Els carrers han estat bloquejats...[+]