EN
Crea el teu compte
Accedeix
"Vivim en un món fals i l’única forma de sortir-ne és admetre plenament allò que som i que constitueix la nostra realitat"
Manuel de Pedrolo

Articles


El català Joan Colom, va haver d'acatar el tractat d'Alcàçovas signat pel seu Rei, que prohibia als catalans navegar més avall de la Gomera.


»

17945
L'INSTITUT » 01-05-2010

Àrees d'investigació


»

4554
L'INSTITUT » 01-05-2010

Personatges sota investigació


»

6562

»

8278
HO SABIES? » 01-05-2010

Colom un criminal?

Ara que quasi és imparable el reconeixement de la catalanitat d'En Colom a nivell internacional, ara l'Estat espanyol comença a difamar-lo. Es tracta de fer-lo un dèspota, un tirà, un criminal a qualsevol preu.


»

15678

»

8844
EDITORIAL » 23-04-2010

Què fem? on anem?


»

11150
ARTICLES » 22-04-2010

Catalunya era un regne

En Manel Capdevila ens explica la importància de diferenciar entre el terme "regne d'Aragó" i el terme "Corona d'Aragó", i sobre el terme "Corona Catalano-Aragonesa" que designaria el territori del regne català.


»

26217
NOTICIES » 05-04-2010

Properes cites d'abril


»

5243
NOTICIES » 19-03-2010

Properes cites de març


»

4991

»

5507

Jordi Bilbeny continua la recerca iniciada fa més de deu anys sobre la catalanitat de Cristòfor Colom. La seva investigació se centra en la “censura” o “manipulació històrica” que patí la nació catalana durant segles per part d’Espanya. Algunes de les seves recerques també s’emmarquen dins Mallorca i fan referència a les relacions entre el Principat i l’Illa amb el nou món.


»

6802

»

6645

20 i 21 de novembre de 2009


»

6274

»

7218
ARTICLES » 21-10-2009

El cas JRFC IV

En Pep Mayolas reflexiona al voltant de la figura d'en Gonzalo Fernández de Córdoba, que podria ser en realitat l'Almirall Joan Ramon Folc IV de Cardona i Urgell.


»

18329
...
...

Aconseguits 6500€
de 8000€
Queden 9 dies

Més informació
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
41472
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
A través d’una comanda de cartes feta per Beatriu d'Aragó, reina d'Hongria, en llengua catalana, en Francesc...[+]
Aportacions del prestigiós historiador britànic Alan Ryder...[+]
Si com exposa en Jordi Bilbeny, els Della Rovere són els Rovira de Morella, llavors Sixte IV hauria d’haver...[+]
Sabies que la dona del gran compositor rus Seguei Prokófiev va ser la catalana Carolina Codina? En Bartomeu...[+]