Articles
| ENTREVISTES » 29-01-2010 |

Jordi Bilbeny a Ràdio Molins de Rei
LLEGEIX-NE MÉS »
|
5469 lectures
0 Comentaris
|
| ENTREVISTES » 30-11-2009 |

Entrevista a Jordi Bilbeny. "Castella no té Història Universal". Diari de Balears.
Jordi Bilbeny continua la recerca iniciada fa més de deu anys sobre la catalanitat de Cristòfor Colom. La seva investigació se centra en la “censura” o “manipulació històrica” que patí la nació catalana durant segles per part d’Espanya. Algunes de les seves recerques també s’emmarquen dins Mallorca i fan referència a les relacions entre el Principat i l’Illa amb el nou món.
LLEGEIX-NE MÉS »
|
6766 lectures
0 Comentaris
|
| NOTICIES » 16-11-2009 |

Llàtzer de Tormos a la televisió valenciana
LLEGEIX-NE MÉS »
|
6589 lectures
0 Comentaris
|
| NOTICIES » 01-11-2009 |

IXè Simposi sobre la descoberta catalana d'Amèrica
20 i 21 de novembre de 2009
LLEGEIX-NE MÉS »
|
6245 lectures
0 Comentaris
|
| EDITORIAL » 21-10-2009 |

Ja fa dies que en Bilbeny ha tornat
LLEGEIX-NE MÉS »
|
7188 lectures
0 Comentaris
|
| ARTICLES » 21-10-2009 |

El cas JRFC IV
En Pep Mayolas reflexiona al voltant de la figura d'en Gonzalo Fernández de Córdoba, que podria ser en realitat l'Almirall Joan Ramon Folc IV de Cardona i Urgell.
LLEGEIX-NE MÉS »
|
18201 lectures
13 Comentaris
|
| NOTICIES » 27-08-2009 |

Dol a la societat civil per la mort d'Isidor Cònsol
LLEGEIX-NE MÉS »
|
5468 lectures
0 Comentaris
|
| EDITORIAL » 26-08-2009 |

Hi ha quinze: Una nova porta esbatanada per al coneixement
LLEGEIX-NE MÉS »
|
7103 lectures
1 Comentaris
|
| ENTREVISTES » 20-08-2009 |

Entrevista a Jordi Bilbeny, Cap de recerca de l'Institut Nova Història. Diari de Prada
Una nova interpretació de la Història.
LLEGEIX-NE MÉS »
|
10363 lectures
0 Comentaris
|
| ARTICLES » 03-08-2009 |

La Corona Catalano-aragonesa
En Manel Capdevila ens explica que Catalunya va ser un regne i que a més, el terme que es va emprar per denominar la Corona Reial va ser el de "Corona d'Aragó i de Catalunya" i a mesura que es van anar incorporant nous regnes, es passà a "Corona d'Aragó" per simplificar i no haver de dir tota la llista: Regne d'Aragó e de Catalunya, e de Mallorques, e de València, e de Sardenya, e de Sicília, e de Nápols...
LLEGEIX-NE MÉS »
|
17196 lectures
24 Comentaris
|
| ARTICLES » 05-05-2009 |

Leonardo, Montserrat i el secret de la Gioconda
Sí, els Da Vinci tindrien origen català. El seu escut ho exposa ben clarament, ja que és idèntic al del Regne de Mallorca, que senyoreja a la Cerdanya, el Rosselló i el Conflent durant tres quarts de segle.
LLEGEIX-NE MÉS »
|
21456 lectures
3 Comentaris
|
| NOTICIES » 01-05-2009 |

Manifest a favor del Simposi d'Arenys de Munt
Aquests simposis tenen per finalitat la revisió històrica de la participació catalana en la descoberta d'Amèrica
LLEGEIX-NE MÉS »
|
10703 lectures
0 Comentaris
|
| NOTICIES » 13-03-2009 |

Jordi Bilbeny a la 27a Setmana del Llibre en Català, de Sant Cugat
entre el públic, intervengué Ernest Belenguer, professor de renom i "reconegut prestigi" de la Universitat de Barcelona
LLEGEIX-NE MÉS »
|
6644 lectures
0 Comentaris
|
| NOTICIES » 25-02-2009 |

Conferència Eugeni Casanova "La trama en la segregació del bisbat de Lleida i el litigi de les obres d'art"
El periodista i escriptor lleidatà explica els interessos i les relacions de poder que s'amaguen darrera el litigi per les obres d'art del bisbat de Lleida en un sopar al Cercle Comarcal Lleidatà.
LLEGEIX-NE MÉS »
|
7418 lectures
0 Comentaris
|
|
EDITORIAL
|
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
![]() | Subscriviu-vos al nostre butlletí |
|
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+] Quins fets ens narren els vitralls d'aquesta catedral belga? Com s'hi ordenen els escuts d'armes i els símbols?...[+] A l'octubre del 1994 es va trobar a Guissona una estela ibèrica escrita amb caràcters ibèrics. En Jordi Bilbeny...[+] Per què el canvi de Toledo per Madrid? No era una ciutat prou castellana, Toledo? No hi havia ja l'estructura del...[+] L'Albert Ferrer descobreix en un viatge a l'illa Aitutaki de Nova Zelanda que els seus habitants condimenten les...[+] |
DARRERS ARTICLES COMENTATS
EL MÉS COMENTAT
EL MÉS LLEGIT
Els continguts d'aquest web estan sota llicència Creative Commons BY-NC-SA 4.0. Podeu compartir i adaptar el material sempre que reconegueu l'autoria, no en feu un ús comercial i compartiu l'obra derivada amb la mateixa llicència.
|
SECCIONS |
RECERCA |
L'INSTITUT |
A LA XARXA |
© 2026 INSTITUT NOVA HISTÒRIA | Allotjament web i sistemes informàtics oferts per INTERGRID.CAT (Opengea SCCL)
EN









