EN
Crea el teu compte
Accedeix
"(...) la neutralitat aparentment objectiva i científica de l'historiador, que mira endarrere i sentencia què és el que realment va succeir, és producte de la seva identificació amb el vencedor"
Àlex Matas i Pons. «Els marges dels mapes: una geografia desplaçada.»

Articles



»

21786
NOTICIES » 01-05-2010

Esclat occità a Carcassona

Prop de 30.000 manifestants occitans han recorregut els carrers de Carcassona. Els carrers han estat bloquejats durant 3 hores per una gernació impressionant de manifestants, acolorida per milers de banderes occitanes i catalanes.


»

10845
ARTICLES » 01-05-2010

Imperial Molendino Regio

L'any 1519 Barcelona era la capital del monarca més poderós de la terra


»

13037

»

8229

Daniel Ibànyez i Julve ens apunta la possibilitat que Carles V es retirés i morís a Sant Jeroni de la Murtra.


»

20813

»

6798

Nombrosos errors a la grafia dels topònims delaten la intervenció d'un copista poc atent o atent només a desfigurar els noms catalans per dar-los una fesomia castellana


»

18077

Ponència d'En Manel Capdevila al 8è Simposi sobre la Descoberta Catalana d'Amèrica a Arenys de Munt .


»

20335

»

7397

»

6062

»

6832

»

14133

»

7431

»

9298

»

6304

»

6072
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
41978
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Primera part: La destrucció i adulteració de les fonts...[+]
Tothom assegura que Jeronimus Bosch era un pintor flamenc, però en Pau Mora ha trobat una referència que ens fa...[+]
En Cesc Garrido, conscient que En Lleonard estaria vinculat a la casa reial catalana de Nàpols, identifica "La...[+]
En Pep Mayolas ens dóna notícia del mercader, cònsol i ambaixador montpellerí Ramon de Conques a les mateixes...[+]