Crea el teu compte
Accedeix
"La llengua i la història són el botí més preuat a l'hora de sotmetre un poble"
Àngel Guimerà

Articles



»

7860
HO SABIES? » 01-05-2010

Colom un criminal?

Ara que quasi és imparable el reconeixement de la catalanitat d'En Colom a nivell internacional, ara l'Estat espanyol comença a difamar-lo. Es tracta de fer-lo un dèspota, un tirà, un criminal a qualsevol preu.


»

15135

»

8314
EDITORIAL » 23-04-2010

Què fem? on anem?


»

10523
ARTICLES » 22-04-2010

Catalunya era un regne

En Manel Capdevila ens explica la importància de diferenciar entre el terme "regne d'Aragó" i el terme "Corona d'Aragó", i sobre el terme "Corona Catalano-Aragonesa" que designaria el territori del regne català.


»

24534
NOTICIES » 05-04-2010

Properes cites d'abril


»

4862
NOTICIES » 19-03-2010

Properes cites de març


»

4610

»

5154

Jordi Bilbeny continua la recerca iniciada fa més de deu anys sobre la catalanitat de Cristòfor Colom. La seva investigació se centra en la “censura” o “manipulació històrica” que patí la nació catalana durant segles per part d’Espanya. Algunes de les seves recerques també s’emmarquen dins Mallorca i fan referència a les relacions entre el Principat i l’Illa amb el nou món.


»

6451

»

6201

20 i 21 de novembre de 2009


»

5984

»

6813
ARTICLES » 21-10-2009

El cas JRFC IV

En Pep Mayolas reflexiona al voltant de la figura d'en Gonzalo Fernández de Córdoba, que podria ser en realitat l'Almirall Joan Ramon Folc IV de Cardona i Urgell.


»

17253

»

5194

»

6766

Una nova interpretació de la Història.


»

9875
...
...
  EDITORIAL
L'Institut Nova Història torna a publicar un editorial d'En Jordi Bilbeny, que continua sent ben viu avui mateix. L'autor el dedica als calumniadors de ‘Sàpiens’.
39683
SUBSCRIPCIÓ AL BUTLLETÍ
Subscriviu-vos al nostre butlletí
Al web de numericana podeu comprovar quin és l'escut d'armes de Leonardo da...[+]
Pep Comajuncosa analitza les connexions de Calixt III amb la casa reial...[+]
Es pot interpretar que el nom de Quixot vol dir Tòxic? En Bilbeny fa anys que ho defensa. Ara en Brauli...[+]
La façana de l'ajuntament d'Ulm ens aporta una prova més de l'existència i reconeixement de Catalunya com a...[+]
Quan va arribar el blat de moro a Catalunya? Tot i que sembla, pel nom, que ja hi havia de ser des de temps...[+]